189

Торгові бренди реклама і статус

Цікавою темою є таке явище як брендовість речей і їх вплив на статус людини. Це абсолютно не логічна зв’язка, проте психологія робить своє. Для прикаду мати  Iphone 5 – значно краще ніж якусь Нокву36, навіть якщо буде якість однакова. Але сьогодні пишу не про те. Пишу про знаки копірайту на продукції, як частину реклами.

Цими знаками для товару – є наліпки, написи, або ж напилення логотипів фірми виробника на товарах. Навіть не фірми виробника, а фірми – реалізатора, та розробника (тобто замовника готової продукції). Кожен брендовий замовник передає свої логотипи, фірмові шрифти, лозунги – одним словом дизайнерський файл “брендбуку”, на фабрики, де безпосередньо виготовляють їхню продукцію. Не секрет, що сьогоднішні фабрики можуть виготовляти одночасно продукції фірм конкурентів. Так от всі ці логотипи і назви які ви купляєте разом із потрібним вам продуктом, стають маленькою площадкою для реклами. При цьому ця реклама виходить безплатною, яку ви за “просто так” поширюєте серед знайомих, чи простих перехожих, які побачуть у вас знайомий логотипи.

Виникає запитання – а хто ж вам заплатить за цю рекламу? Як виявляється це хитрий гачок, де відповіді ви не знайдете. У випадку світових брендів, ця реклама вам платить моральною ціною, як згадано вище – фірмові речі підвищують ваш статус серед народу. Ця функція є абсолютно не логічною і по-неандертальськи примітивною, проте вона має місце.

iphone 5 apple логотип
Інша відповідь ховається в дизайні самого логотипу, чи торгового знаку. Великі виробники їх відточують при розробці з такою майстерністю, що ці знаки стають прикрасами. Це ми можемо спостерігати на автомобілях, наприклад. Хоча це теж частково є плюсом для вашого статусу.

логотип ягуару на автомобілі

І є третя відповідь, яка не піддається поясненню та існує лише через “а що інакше робити? Прийдеться”. Тобто ви цю рекламу носите просто так, бо не замислюютесь про істину речей, а на якусь оплату – не розраховуйте навіть, ви ж про неї не знаєте!

Хоча така схема існує лише в нас. Наприклад за кордоном будь який супермаркет видає пакети для товару, який ви придбали у ньому, безплатно. Все тому, що на цих пакетах розміщена рекламна інформація – логотим супермаркету. В нас же ці пакети потрібно купляти. Те ж саме з одягом, якщо виробник не надто потужний і відомий, то одяг безликий, наявна лише бірка з описом і назвою виробника. В нас же – одяг обліплений непотрібними знаками і написами.

Була б моя воля – поздирав би усі реламні знаки з речей, якими користуюся, та, нажаль, деякі настільки фанатично приліплені, що їхнє здирання лише зіпсує не тільки вигляд, але й функції, що вони виконують.

Читайте також: