742

Запитання на співбесіді. Посада SEO-спеціаліст

Знайшов в інтернеті цікавий сайтець, або ж блог, це не так важливо, важливо те, що він цікавий. Там одна стаття була, яку я вирішив “стибзити”. Цікава тим, що надає перелік можливих запитань для співбесіди. Це може допомогти як роботодавцям, так і робітникам. Перші можуть “стибзити” для анкетування, другі ж – підготуватися. Але не все так просто. Варто пам’ятати, що Співбесіду проводять не просто так і про деякі психологічні прийоми варто прочитати, особливо роботодавцям, але це вже інше. Поки що пропоную прочитати 80 можливих запитань на співбесіді. Якщо буде щось цікаве – чекаю коментарів 🙂

Питання на інтерв’ю на посаду SEO-спеціаліста 

Те, що тут їх так багато – не означає, що їх така сама кількість і на співбесіді. Ні, може бути звісно ж, але воно не потрібне. Зазвичай 10-20 і досить. Ще хочу наголосити, що не обов’язково саме ці запитання будуть і багато загальних, тому не обов’язково саме на ваканцію СЕО спеціаліста.

Відкриті SEO питання 

1. Який ваш самий улюблений аспект SEO?
2. Який аспект SEO самий складний для вас?
3. Якою була найбільша помилка в оптимізації веб-сайту для пошукових механізмів?
4. Яким був ваш найбільший успіх в SEO?
5. У вас є власний сайт (и)? Які? Яке їх призначення? Наскільки вони ефективні?
6. У яких сферах бізнесу ви раніше працювали як SEO-спеціаліст?
7. Яка сфера найбільш конкурентна серед тих, у яких ви працювали як SEO-спеціаліст?
8. Вам подобається Мет Катс?

Знання SEO індустрії / залучення до вивчення SEO і SEO-спільнота
9. Який ваш улюблений сайт / блог про SEO і чому?
10. Кого ви найбільше поважаєте в SEO індустрії і чому?
11. Кого ви менше всіх поважаєте в SEO індустрії і чому?
12. Який сайт ви постійно використовуєте для вивчення чогось нового?

Аналітика
13. Які пакети для аналітики ви використовували?
14. Розкажіть про процес досягнення цілей?
15. Поясніть процес просунутого сегментування і приведіть приклад його використання.
16. Якщо б ви могли створити нову функцію пакета для аналітики, яка поки що не існує, або не доступна, що це була б за функція?

Алгоритми
17. Поясніть, будь ласка, алгоритм PageRank
18. Який аспект алгоритму PageRank найбільш важливий для вас при побудові посилань?
19. Що таке сегментація сторінок?
20. Що таке LSI / LSA і яке це має відношення до SEO?
21. Поясніть, як працює алгоритм phrase-base? Кластеринг?
22. Опишіть будь-які найбільш явні відмінності між основними пошуковими механізмами.
23. Чи помітили ви останнім часом якісь зміни в алгоритмах, які можуть вплинути на ваше ранжування? Що ви робите для збереження своєї online видимості?

Ключові слова
24. Який процес ви зазвичай проходите при дослідженні ключових слів?
25. Як можна покращити цей процес?
26. Як ви проводите змагальну аналітику ключових слів / SERP як частину процесу дослідження ключових слів?
27. Під час таргетингу ключових слів на сторінці, які ви можете зробити міркування?

Доступність
28. Які фактори перешкоджають пошуковим машинам отримувати доступ до вмісту сайту?
29. Який найбільш підходящий спосіб використовувати Flash?
30. Розкажіть, як ви можете використовувати файл robots.txt?
31. У чому відмінності між xml sitemap і html sitemap?

Фактори ранжування сторінок
32. Якщо ви розглядаєте варіант переміщення сторінок, які чинники ранжування сторінок ви врахуєте?
33. Як ви проаналізуєте вагу цієї сторінки як частини сайту?
34. Ви обізнані в HTML і CSS?

Фактори ранжування сайту
35. Розкажіть мені про фактори, які ми могли б врахувати при побудові оптимізованого сайту (Можливі відповіді можуть включати обговорення архітектури, структури сайту, тегів title, структури посилань, відповідність ключовими словами і т.д.).
36. Які є фактори ранжування сайту для побудови успішної схеми переміщення сторінок?

Фактори ранжування та посилання на сайт
37. Як виглядає найкраще посилання на ваш сайт з іншого ресурсу?
38. Що вам подобається і не подобається в побудові посилань?
39. Розкажіть, як ви були задіяні в побудові посилань у минулому.
40. Який підхід у побудові посилань був у вас найбільш успішним?

Розробка лінкобайту і маркетинг
41. Ви вважаєте себе креативним?
42. У вас була успішно проведена кампанія з лінкобайту для вас чи вашого клієнта? Який був успіх?
43. Розкажіть про процес складання стратегії розробки лінкобайту.

Копірайтінг
44. Ви відчуваєте себе впевнено при написанні і публікації вмісту сайту?
45. Наведіть, будь ласка, приклади написаного вами тексту. Яке було призначення цього матеріалу і на які ключові слова він орієнтований?

Інструменти SEO
46. Які інструменти для дослідження ключових слів ви використовуєте і чому?
47. Який ваш улюблений інструмент SEO? Чому?
48. Чи вважаєте ви інструменти SEO ефективними на висококонкурентному ринку? Чому?

Тестування
49. Ви коли-небудь проводили спліт-тестування або мультіваріаційне тестування вмісту сайту?
50. Чого ви навчилися з цього процесу?

Оптимізація зображень
51. Які фактори ви можете врахувати, щоб підвищити шанси ранжування малюнків?
52. Що таке hotlinking? Як його можна успішно оптимізувати?

Оптимізація відео
53. Ви коли-небудь проводили оптимізацію відео?
54. Назвіть кілька міркувань щодо оптимізації відео-контенту.

Питання до співбесіди про соціальні медіа
Відкриті питання по соціальних медіа

55. Які сайти соціальних медіа вам найбільше подобаються? Чому?
56. Які сайти соціальних медіа вам менш за все подобаються? Чому?
57. Які ваші найбільші досягнення в SMM?
58. Як ви відчуваєте, наскільки великі зв’язки у вас в соціальних медіа? Ваш акаунт має великий вплив?
59. Ви звичайно використовуєте одне і те ж ім’я для акаунтів на різних сайтах? Які існують за і проти для такого підходу?
60. Коли ви почали застосовувати соціальні медіа (і маркетинг)?
61. Який ваш самий старий профіль на соціальних медіа?
62. Вам коли-небудь доводилося продавати або купувати профіль на соціальних медіа?
63. Яку саму ефективну кампанію по соціальному медіа маркетингу ви втілювали в життя? Який був ефект? Параметри / вид / посилання ?
64. Як ви використовуєте соціальні медіа для підтримки SEO-кампаній, чи навпаки?

Питання щодо PPC (Pay Per Click)
65. Хоча це й не зовсім відноситься до SEO, але для ефективності SEO кампаній важливо розуміти вплив сплачених посилань на видимість сайту.
66. Чи ви працювали на/с PPC? І як воно?
67. Як ви інтегрували PPC та SEO?
68. Які міркування ви могли б зробити при виконанні порівняльного аналізу сплаченого пошуку?

Проникливість у бізнесі та капітал
69. Про які ключові параметри виконаної роботи ви звітували перед клієнтами?
70. Які є ефективні показники для показу компенсації інвестицій від SEO?
71. Що б ви хотіли змінити в процесі звіту по SEO?
72. Які інші сфери бізнесу представляють можливості для органічної видимості в пошуку?
73. Якщо ваші спроби не привели до очікуваної видимості, що ви будете робити?

Ведення бізнесу
74. Ви коли-небудь готували пропозиції для SEO-клієнтів?
75. Ви представляли пропозиції для SEO-клієнтів? Як саме?
76. Якою була найбільша помилка при зустрічі з клієнтом?
77. Яка ваша фішка при поданні пропозицій очікуваним клієнтам?

Утримання бізнесу
78. Який на ваш погляд самий важливий фактор в утриманні клієнта?
79. У попередній компанії, на яку ви працювали, яким був той процес, який можна було б поліпшити в утриманні та залучення клієнтів?

Завершальні питання
80. Де ви себе бачите через 5 років?
81. Які ваші очікування щодо зарплати?
82. Як на ваш погляд пройшла співбесіда?

Щодо останнього блоку запитань – це саме той загальний, хочеться додати наступне. У Японії прийнято вважати, що якщо людина через 5 років не міняє роботу на кращу – вона деградує і не потрібна суспільству. Ця побудова насправді цікава і справедлива. Все у вигляді драбини і на основі досвіду. Дивлячись на Україну, де прийнято “коби не гірше”, а на запитання про роботу – відповідь: “потрібно триматися за те, що маєш” – робиться гірко на душі і сумно. Якщо ж дивитися на строктуру розвитку, то Українська драбина схожа на гору шкірок з бананів на сміттєзвалищі. От таке.

Шануймося.

Читайте також: