128

Чому блоги мертвіють?

Українська блогосфера – це колодязь живої води. Як спраглим бедуїном в Сахарі, знаходиш воду у вигляді відеоблогів українською, так же ж приємно, коли читаєш статті на сайтах-блогах українською. Знайти їх не важко – гугл в поміч, але цікавіше переходити з блогу на блог через коментарі (їх залишають, в більшості, інші блогери з посиланням на власний ресурс). Але буває часто, коли при спробі відкрити ресурс коментатора, у браузері відкривається помилка: “Не вдалося знайти віддалений сервер“, чи заглушка від хостингу. Чому це стається? Чому блоги помирають?

Смерть блогів

Заробіток грошей

Доволі велика частина блогерів-початківців, заводять блог для того, щоби заробити гроші в інтернеті. Вони це сприймають як “халяву”. І справді, якщо начитатися популярних та успішних блогерів, то можна прийти до висновку, що вони з нічого отримують шалені гроші: “Подумаєш, наваляв тисячу символів якої-небудь маячні, вставив чиєсь посилання і отримав за це баблос, це ж і дурень зможе!”. На практиці виявляється, що ця халява, насправді – важка праця. Починаючи із того, що писати потрібно унікальні статті, а на це йде доволі багато часу, закінчуєчи тим, що потрібно весь час бути в курсі розвитку інтернету. Що є актуальним, чого потрібно остерігатися, де можна знайти рекламодавця, на рівні рефлекторному розбиратися у платіжних системах і так далі. Але головне – це терпіння! Бо для того, аби розпочати більш-менш автономний та нормальний заробіток на блозі, потрібно рік пахати ниву інтернету, як кінь пахає чорноземи. В результаті ми можемо спостерігати картину, на якій чітко малюється межа – через рік новий блоґ помирає, а автор йде на завод крутити дротики, чи на склад охороняти підґузники, або навіть роздавати рекламні листівки вікон і дверей – куди небудь, аби мати можливість купити шмат ковбаси і хліба.

Витрати

Окрім вкладеного часу на розвиток свого блогу, чи подібного ресурсу, потрібно ще й вкласти ті ж самі гроші, які невдаха блогер-початківець, хотів би заробити. Це як мінімум – хостинг, домен і як максимум – зовнішня сеооптимізація. Перше можна назвати – стартовим капіталом, бо друге потрібно робити, коли сайт буде уже готовий та наповнений. Більше того, домен і хостинг оплачуються щорічно. І, якщо блоґер не відчує за рік дохід від сайту, то через рік може наплювати на продовження: “Сайт – то суцільні витрати, не розумію нашо всі блогери агітують створювати його, краще видалити ніж спускати гроші в трубу!”. Так блог помирає. Хоча насправді фінансів йде не так вже й багато, просто люди не люблять лишній раз тратитися. Хоча це теж відносно. Домен і хостинг в еквіваленті на рік – те ж саме, що 15 пачок сигарет, 20 фляшок пива,  чи 10 найдешевшої горілки теж на рік. Не велика втрата правда? Щодо витрат на розкрутку сайту, то вже справа індивідуальна. Можна обійтися й без неї, але можливий заробіток тоді буде менший.

Час

Є випадки, коли блог заводиться без мети халявного заробітку. Такі автори говорять, що пишуть у блог “для себе”, хоча й люблять коли він цікавий і для інших :).  У такому випадку їхні сайти можуть жити довше і будуть доступні, але вони мають великий ризик залишитися холодними будучи в он-лайні. А все тому, що у якийсь момент припиняють оновлюватися. Основна причина смерті у такому вигляді – це зайнятість іншою справою. Люди або відкривають власний бізнес, куди поринають з ніг до вух, або ж йдуть на роботу з ранку до ночі, чи випадково заводять сім’ю… 🙂 Одним словом, вільний і не вільний час свій – віддають іншим справам. І їхній блог призупиняє своє дихання.

Смерть…

Дуже рідкісний випадок, коли смерть автора ховає за собою і смерть блога. Я ще не зустрічався з подібним, тим не менш це існує і є, напевне, майбутнім усіх блогів.

На закінчення додам ще зовнішні процеси, що зумовили смерть багатьох блогів.

Перше – розвиток соціальних мереж. В результаті появи твітера, фейсбука, контакту та інших подібних функціоналів, блогери, які мали у власності не професійні блоги – перекочували туди. Інші ж трансформувалися  в інфоресурси.

Друге – знищення безплатних доменів. Відноситься до української блогосфери, бо саме в Україні минулого року гіганти посередництва реєстрації доменів, своїм монопольним тиском, поглинули усі безплатні доменні зони і ввели за них оплату. В результаті лопнули тисячі сайтів, що розміщувалися там і впершу чергу це – не комерційні блоги.

Третє – внутрішня криза авторів. Час від часу вона приходить до кожного блогера і власника сайту. У такі моменти потрібно відноситися до своєї он-лайн справи не як до бізнесу (як радять успішні люди), а як до покликання. Бізнес у період кризи тріщить та руйнується, а покликання – гартується.

Читайте також: